Følg Flixfilmer på Facebook - Få nyheter om nye filmer og serier på Netflix


Dette trikset økte forbruket av Netflix med over 20 %

Date: 14/09/2016 | Ingen kommentarer

billeder-netflix-danmark-covers-300x195Det er i Netflix sin interesse at medlemmene benytter streamingtjenesten så mye som mulig, da dette reduserer sannsynligheten for at folk melder seg av filmtjenesten igjen. Derfor tester Netflix hele tiden nye funksjoner, som kan være med på å forberede Netflix opplevelsen. Av de mange testene som Netflix gjennomførte forrige år var det en som skilte seg ut og fikk medlemmene til å bruke Netflix 20-30 % oftere.

Hemmeligheten bak den store økningen er bilder. Ingeniører og designere hos Netflix fant forrige år ut at de tradisjonelle cover/bilder fra Hollywood, som gjenkjennes fra DVD mv., ikke var de best å benytte online. Dette da de er produsert ut fra andre behov, eksempelvis plakater ute i bybilde. «Vi har 30 sekunder, 60 sekunder eller 90 sekunder til å fange folks interesse, før de begynner å gjøre noe annet», uttalte Neil Hunt, Chief Product Officer hos Netflix til Variety. Derfor begynte Netflix å bruke egen grafikk til å presentere sitt innhold.

Og ikke nok med det, Netflix har også utviklet et stort utvalg cover til hver enkelt tittel, som deretter testes ut hos en rekke hemmelig utvalgte medlemmer. Det mest populære cover vises deretter for alle øvrige Netflix-medlemmer. Denne metoden har fått folk til å se 20-30 % flere filmer og serier hos Netflix.

Dersom du er interessert i å lese mer om hvordan Netflix lager sin bildetest, så har de skrevet en lengre artikkel om det her; Link.






Skriv kommentar