Følg Flixfilmer på Facebook - Få nyheter om nye filmer og serier på Netflix


Hvis din Netflix konto er hacket….

Date: 03/11/2017 | Ingen kommentarer

Det er ikke et ukjent fenomen at Netflix medlemmer (og mange andre) mottar falske eposter, som tilsynelatende kommerm fra streamingtjenesten Netflix, men som utelukkende har sommål å få tak i betalingsopplysninger, samt adgang til Netflix.

Dersom du har reagert på slike eposter og har en mistanke om at bankopplysninger er på avveie eller misbruk, så skal man snarest ta kontakt med banken sin , som sitter klare til å hjelpe.

Har du mistanke om at andre har fått tilgang til din Netflix konto – kanskje det er kommet en ny profil eller streamingaktiviteten inneholder filmer eller serier du ikke har sett selv – så er det flere ulike tiltak du kan gjøre for å holde uvedkommende ute.

Oppstår det mistanke så er det to ting som bør gjøres rasktest mulig. Det første er å logge ut fra alle enheter som benytter Netflix kontoen, og bytte passord.

Logg ut av alle enheter;

1. Klikk på ’Konto/Account’
2. Under punktet ’Innstillinger /Settings’ ska ldu klikke på ’Logg ut av alle enheter /Sign out of all devices’
3. Deretter bliver du bedt om å bekrefte at du vil logge ut av din Netflix konto på alle enheter.

Bytt passord;

1. Klikk på ’Konto/Account’
2. Under punktet ’Medlemskap og Fakturering /Membership and Billing’ skal du klikke på ’Bytt passord /Change password’
3. Deretter bliver du bedt om å taste inn nåværende passord, samt skrive inn det nye.
Det er naturligvis vigtig at passordet er så sikkert som mulig, dvs. inneholde store/små bokstaver, tall, tegn mv.

Etter at både passord er byttet og du har logget ut av alle enheter, så kan du slette eventuelle profiler som er opprettet av uvedkomne.

Dersom du opplever at du er blitt hacket og hackerne har hatt suksess med å endre passordet før du selv gjør det, skal du kontakte banken og får dem til å stoppe videre betalinger, samt kontakte Netflix som vil hjelpe deg og stenge kontoen.






Skriv kommentar