Følg Flixfilmer på Facebook - Få nyheter om nye filmer og serier på Netflix

Hvorfor støtter så mange Hollywood-kjendiser eToro

Date: 01/07/2021 | Ingen kommentarer

Med en rekke superstjerner og morsomme reklamefilmer kan det være vanskelig å ikke legge merke til eToro, men hvorfor velger stadig flere Hollywood-kjendiser å promotere eToro? Dette skal vi se litt nærmere på i denne artikkelen, men først, hva er egentlig eToro?

Den sosiale investeringsplattformen

eToro er en investeringsplattform med over 20 millioner aktive medlemmer i mer enn 140 ulike land. Den er både den første av sitt slag og den mest brukte plattformen i mange land. Det er derfor ingen overraskelse at mange Hollywood-kjendiser har latt seg begeistre og omfavnet konseptet. Med et bredt utvalg av produkter på markedet kan privatinvestorer få tilgang til verktøy som tidligere var forbeholdt Wall Street-eliten. Ønsker du et mer detaljert innblikk i hva eToro kan tilby, les eToro anmeldt av det eldste nettstedet for finansiell rådgivning i Norge.

Samarbeidet med Alec Baldwin

Den første kjendisen som virkelig knyttet navnet sitt til eToro var skuespiller og regissør Alec Baldwin. Gjennom en rekke morsomme filmsnutter florerte Alec Baldwin i reklamefilmer både på TV og Internett i en lang periode. Dette ga ikke bare eToro mange nye kunder, men gjorde også at selskapet raskt ble en yndet sponsor og samarbeidspartner blant alt fra kjendiser til idrettsorganisasjoner. Flere kjente ansikter fra forskjellige filmer har senere omtalt tjenesten.

Verdien av underholdning

Ettersom mange har et fjernt eller anstrengt forhold til investeringer, så har humor og hverdagslige sysler vært viktig som en del av markedsføringsstrategien. Spesielt har Baldwin sine reklamefilmer vist dagligdagse gjøremål som ikke tok mer tid enn å investere gjennom en sosial plattform. Dette har også vært en del av årsaken til at eToro raskt fant sin plass blant Hollywood-kjendisene. Disse kjente ansiktene hadde en enorm markedsføringsverdi og kunne raskt introdusere sine følgere for konseptet sosial investering.

Game of Thrones møter eToro

En av de siste kjendisene som har funnet sin plass på eToro er Kristian Nairn, bedre kjent som Hodor i den anerkjente HBO-serien Game of Thrones. Gjennom en rekke komiske klipp spilte Kristian sin kjente rollefigur på en måte som fremstilt eToro både morsomt og enkelt å ta i bruk. Etter hvert har eToro raskt bygget seg opp en stall av anerkjente Hollywood-stjerner som de aktivt bruker i markedsføringen sin. Samtidig har det gitt en rekke kjendiser mulighet til å omfavne og promotere et produkt som gjør investeringer både tilgjengelig og morsomt for et bredt publikum.

eToro som plattform

Mye av årsaken til at kjendisene omfavner eToro er det sosiale aspektet. Plattformen har skapt et unikt konsept der du enten kan gjøre egne handler eller automatisk kopiere handler utført av profesjonelle investorer. Selv om dette foreløpig ikke er regulert av Finanstilsynet i Norge, så er dette noe vi forventer å se mer av. Kjendisene er gjerne tidlig ute med å nyttiggjøre seg av nye trender og sosiale investeringsplattformer, så en slik trend har kommet for å bli. Vi hadde derfor ikke blitt overasket om flere kjendiser etter hvert vil dukke opp med egne eToro-videoer.




Skriv kommentar