Følg Flixfilmer på Facebook - Få nyheter om nye filmer og serier på Netflix

Netflix satser på serier og filmer med unge YouTube-stjerner

Date: 22/09/2015 | Ingen kommentarer

youtube-netflix-300x195Barn, tweens og tenåringer er blitt et nytt fokusområde for Netflix. Derfor har streamingtjenesten kjøpt en rekke filmer og serier med populære YouTube-personligheter, som de unge kjenner og kan relatere til. ”Vi vil utfylle det hullet som er oppstått i markedet”, uttaler Erik Barmack, VP of Global Independent Content hos Netflix. Det skriver The New York Times.

Blant de nyinnkjøpte filmene finner man blant annet Smosh: The Movie, som er laget av YouTube-kanalen med samme navn og som på nåværende tidspunkt har over 21 millioner følgere. Videre er det snakk om filmen Bad Night med YouTube stjernen Jenn McAllister (Jennxpenn) og Lauren Luthringshausen (Lauren Elizabeth), som til sammen har over 3 millioner fans.

Ut over dette har Netflix også kjøpt de eksklusive rettighetene til serien Lost & Found Music Studios, som er skapt av Frank van Keeken, som tidligere har stått bak tween/teenage-seriene Wingin’ It, The Next Step og Lost & Found. Den nye serien er på 26 episoder og handler om en gruppe unge musikere, som møtes etter skolen for å dyrke deres interesser.

Streamingtjenesten har enda ikke offentliggjort premieredatoer for ovenstående filmer og serier, men målet for Netflix er å ha noe for enhver smak. Selv om Smosh: The Movie umiddelbart har fått blandede anmeldelser, skremmer det ikke Netflix: ”Vi vil gjerne ha filmer og serier som treffer en bestemt målgruppe. Netflix er ikke en one-size-fits-all filmtjeneste hvor man skal kunne like alt sammen”, sier Erik Barmack.



Skriv kommentar