Netflix: Top Gear var ikke verd pengene
Date: 07/11/2015 | 1 kommentarFør offentliggjørelsen av Jeremy Clarkson, Richard Hammond og James Mays comeback til det populære bilmagasinet, denne gang på streamingtjenesten Amazon Prime Video, var det mange spekulasjoner om hvorvidt Netflix var interessert i tv-showet. I en ny uttalelse til avisen Time, avviser Netflix at de ønsket å overta showet.
Til avisen uttaler Neil Hunt, Chief Product Officer hos Netflix; ”Vi har de gamle episodene av Top Gear, så vi har en ganske klar idé om hva våre medlemmer liker å se. Samtidig er våre beslutning rundt innkjøp av nye filmer og serier basert på data. Vi har mye data på innhold vi gjerne vil ha, men Top Gear var ikke pengene verd når det kom til å inngå en avtale”.
Neil Hunt syntes trioen ble solgt for mye mer enn de var verd og henviser til at Amazon Prime Video angivelig har betalt vertene 1,6 milliarder kroner for å lage 36 nye episoder som ville kunne ses eksklusivt på deres streamingtjeneste.
Det er verd å nevne at Netflix og Amazon er rivaler på det amerikanske streamingmarkedet og de kjemper om å få de eksklusive rettighetene til en lang rekke filmer og serier som den andre streamningtjenesten dermed ikke kan få tak i. Man bør derfor ikke utelukke at uttalelsen fra Netflix og Neil Hunt kun er en sur bemerkning i krigen om streaming-rettighetene til Top-Gear.
På Netflix Norge kan man på nåværende tidspunkt se 5 sesonger av Top Gear, samt en rekke spesialepisoder.
Hvorfor ble Salem tatt bort. Kommer den tilbake?